- Nieuws
- Trixxo in Chapeau
- Home
- Over Trixxo
- Nieuws
- Nieuws
- Trixxo in Chapeau
We staan nu nog op de 45ste plaats, maar we ambiëren de top tien”. Het van origine Belgische bedrijf stak pas drie jaar geleden de grens over en realiseerde in die korte periode een opmerkelijke groei. „Maar we bewaken ons familiale karakter streng.” Thomas Jeurissen, Algemeen directeur
Wijlen Steve Stevaert praatte niet over Nederlands- en Belgisch-Limburg, maar over Oost- en West-Limburg. Als provinciegouverneur (2005-2009) was de Hasselaar een fervente pleitbezorger van culturele en economische samenwerking tussen beide Limburgen. „Voor ons is dat de evidentie zelf”, zegt Thomas Jeurissen. „We spreken dezelfde taal en begrijpen elkaar met een half woord. Bovendien is de Nederlandse markt vier keer zo groot als de Belgische. Het zou een gemiste kans zijn als we niét zouden samenwerken. Daarom wil TRIXXO beide oevers van de prachtige Maas veroveren.” Het ondernemersverhaal van de familie Jeurissen begint in 1988, als de vader, oom en grootvader van Thomas in Houthalen MVT opstarten, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de chemische vernikkeling van metalen. Het bestaat nog steeds. In 2004 kwam er een activiteit bij en werd TRIXXO opgericht. De Belgische overheid voerde namelijk de dienstencheques in, een systeem om laaggeschoolden uit de werkloosheid te halen en zwartwerk terug te dringen. Het stelde particulieren in staat om op een belastingvriendelijke manier huishoudelijke diensten te kopen.
Honderd jaar
CEO Luc Jeurissen, de vader van Thomas, opende in zijn woonplaats Hoeselt het eerste kantoor. Inmiddels zijn er in België 145 filialen voor dienstencheques, waarvan zo’n zeventig procent in Vlaanderen en dertig procent in Wallonië. Tien jaar na de oprichting voegde hij een tak toe aan zijn activiteiten: uitzendwerk. Ook in die branche ging het snel: in Vlaanderen zijn er momenteel 53 kantoren, in Wallonië vijf. In 2021 volgde de stap naar Nederland. „Enkel voor uitzendwerk”, preciseert Thomas. „Op dit ogenblik hebben we twintig vestigingen met 135 medewerkers, die dagelijks bijdragen aan onze groei. Daarmee realiseren we een gezamenlijke omzet van 65 miljoen euro. We willen dat cijfer zo snel en efficiënt mogelijk opdrijven naar 250 miljoen. We gaan voor een tweeledige groei: door overnames én organisch, onder meer door het aantal uitzendkrachten uit te breiden. Groei in alle aspecten zit in ons DNA. TRIXXO is nog altijd een honderd procent familiebedrijf, zonder externe aandeelhouders en vreemd kapitaal.
Dat familiale karakter bewaken we streng en proberen we door te geven aan onze medewerkers, want zij zijn onze ambassadeurs. We willen minstens honderd jaar worden Thomas Jeurissen, Algemeen directeur
Businessunits
„Ons uitzendprofiel voor Nederland bestaat uit vijf businessunits”, verduidelijkt Roger Hoenen, commercieel directeur voor Zuid-Nederland. Samen met zijn team, onder wie de regiomanagers Maike Weekers en Sofie Dirkx, stuurt hij de provincies Limburg, Brabant en Zeeland aan. „Met een van die units focussen we op het klassieke uitzendwerk, onder meer in de blue- en whitecollar profielen. Met TRIXXO International halen we medewerkers uit heel Europa naar Nederland, zoals lassers, elektrotechnici en andere moeilijk in te vullen vacatures. In die groep besteden we extra aandacht aan het sociale aspect en zorgen we ook voor vervoer, huisvesting en individuele begeleiding. We zijn eveneens actief op de markt van de zelfstandigen zonder personeel, de zzp’ers. In Nederland zijn ze met 1,7 miljoen, een ruime doelgroep. Wij gaan voor hen op zoek naar opdrachtgevers. De vierde businessunit is Meer informatie? www.trixxo.nl gericht op medewerkers voor callcenteren customerservice-profielen, de vijfde op techniek en engineering. Hier zien we dit jaar een groeiende vraag naar professionals.” „Geen businessunit as such, maar voor ons erg belangrijk in 2025: het sociale domein. In die niche zoeken we werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt. In een prestatiegerichte maatschappij wordt doorgaans alleen gekeken naar fitte arbeidskrachten, maar zo zit de samenleving niet in elkaar. Inclusiviteit wint steeds meer aan belang. Wij houden daar vanuit bedrijfsmatige én morele overwegingen rekening mee.”
„Om kandidaten uit die doelgroep naar een passende arbeidsplek te leiden, werken we samen met gemeenten en WSP, het Werkgevers Service Punt. Never just a job, dat is onze tagline en onderstreept de missie die we willen uitdragen: TRIXXO gaat verder, véél verder dan het klassieke uitzendwerk. Dat is ook de reden waarom we zoveel nieuwe kantoren openen. Lokale verankering vinden we essentieel. We staan dicht bij onze klanten en kandidaten. Daarin onderscheiden we ons, denk ik, van andere uitzendbedrijven. Vanuit dezelfde filosofie zoeken we met ons zusteruitzendbedrijf JAM – gericht op jong talent – een geschikte baan voor studenten, starters en young professionals.” Roger Hoenen kijkt met hoge verwachtingen en ambitie uit naar 2025. „Bij onze start hadden we kantoren in Maastricht, Weert en Eindhoven. Inmiddels zijn er dat negen: de drie net genoemde en Geleen, Heerlen, Venlo, Breda, Middelburg plus een inhouse-kantoor bij een large-accountklant in Landgraaf. Daar voegen we volgend jaar twee kantoren in Brabant en een detacheringslabel voor hogere profielen met langdurige samenwerkingen aan toe. Dat zijn ambitieuze professionals in logistiek en techniek, zoals maintenance-specialisten, engineers en supply chain. Zo creëren we bij TRIXXO een portfolio waarmee we ons met een veelheid van activiteit verankeren op de arbeidsmarkt.’’